Energie aanvragen

De eerste keer energie aanvragen? Best spannend!

De dag is eindelijk aangebroken! U gaat samen of alleen wonen. Het oude vertrouwde 'thuis' verlaten. Best wel spannend. Er moet van alles gebeuren in uw nieuwe koop- of huurwoning. Misschien een (kleine) verbouwing? Of hebt u het geluk dat u enkel met wat schilder- en kleine opknapwerkjes wegkomt en dat dan het inrichten kan beginnen?

Energie afsluiten, dat moet u in uw eerste woning alvast niet doen. Maar wel een energiecontract afsluiten. Het eerste op jouw naam. Aanvragen energie kan complex lijken, maar het valt reuze mee. Zodra u uw nieuwe adres weet, kunt u met uw elektra aanvragen beginnen. Wij bieden een helpende hand en kunnen u vervolgens snel energie leveren.

Verhuizen naar een nieuwe of bestaande woning

Wanneer u een nieuwe woning wilt betrekken, moet u eerst een stroom aansluiting regelen. Dat kan een elektricien of een aardgasinstallateur voor u in orde maken. U krijgt een EAN-nummer, waarmee u uw netbeheerder contacteert. Zodra u daar geregistreerd bent, krijgt u een verzoek om binnen de 20 dagen een energieleverancier te kiezen. Wanneer u dat gedaan heeft, zal dat bedrijf de netbeheerder informeren. Daarvoor hoeft u zelf niets te ondernemen.

Verhuist u naar een bestaande woning, dan gaat het nog eenvoudiger. Op basis van het adres en uw persoonlijke gegevens kunt u energie kopen. Uw (nieuwe) leverancier zal indien noodzakelijk zorgen voor het elektra afsluiten van de vorige bewoner/eigenaar. Ook energie afsluiten is een standaard proces dat vlot verloopt.

Voor u verhuist naar een bestaande woning, hebt u al nagedacht over isolatie?

Energie aanvragen is een van de noodzakelijke stappen die u moet zetten voordat u in uw eerste huis of appartement trekt. Zeker wanneer dit een koopwoning betreft, is het een goed idee om op voorhand na te denken over extra isolerende maatregelen. 75% van de woningen in Nederland is nog niet goed geïsoleerd. Met isolatie verhoogt u uw wooncomfort. En u bespaart niet alleen op uw energierekening, maar u zorgt ook voor minder energieverbruik en dus voor een beter klimaat. Zoek dus het liefst al vooraf uit wat er nog verbeterd kan worden aan de isolatie van uw nieuwe woning.

Hulp nodig bij uw eerste energiecontract?

Welk energiecontract en energieleverancier kiest u nu? Bij het energie aanvragen kunt u natuurlijk beroep doen op energievergelijkingssites. Of u surft naar www.eon.nl. Bekijk de voordelige deals die E.ON voor u geselecteerd heeft. U maakt een keuze uit contracten met een looptijd van één tot drie jaar. Met vaste of flexibele prijzen. Of een aanbieding waarmee u korting krijgt op uw cv-onderhoud. U kiest het contract dat u als gegoten zit.

De vermelde prijzen zijn bij E.ON een schatting die gemaakt is op basis van een verbruik van 1400 m3 gas en 3100 kWh elektriciteit en aan een enkel tarief. Dat zegt u nu u voor het eerst gaat alleen wonen, waarschijnlijk nog niet veel. Hier vindt u een indicatie van het gemiddelde gas- en elektriciteitsverbruik van huishoudens. U kunt op de website bij het energie aanvragen ook een schatting ingeven van uw energieverbruik, zodat u een nog beter zicht krijgt op uw toekomstige kosten. Het is natuurlijk altijd goed om voordat u overstapt naar een nieuwe energieleverancier uw verbruik van elektriciteit te berekenen. Vragen? Onze klantenservice zit onder andere via een chatfunctie voor u klaar. Ook wanneer u later uw energie afsluiten wilt.

En de isolatie van uw eerste woning? Laat onze adviseur eens langskomen op uw nieuwe adres. Hij maakt onmiddellijk en geheel vrijblijvend een offerte op voor spouwmuur-, vloer- of dakisolatie of isolatieglas. Na acceptatie van de offerte wordt een afspraak gemaakt voor de uitvoering van de isolatie. Dan is dat alvast netjes in orde voordat u gaat verhuizen. Vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan!

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen

Contact & Feedback

Hulp nodig?

Heeft u een vraag over uw aanmelding? Bel GRATIS 0800-0301. Bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur. 

  • Liever chatten? Geen probleem. We zitten er klaar voor. Chat starten.

    Er is even geen chatmedewerker beschikbaar. Probeer het zo nog eens.

  • Heeft u een servicevraag, bel dan direct met 0900 – 0601 op werkdagen van 08.00 tot 17.30 uur. 

Feedback?

Vertel ons wat u van onze website vindt.

Geef uw mening