Stroom aansluiten

Stroom aansluiten bij een nieuw energiecontract, geen probleem!

Regelmatig wordt u rond de oren geslagen met boodschappen over uw energiekosten. Om een lang verhaal kort te maken: regelmatig de energiemarkt bestuderen en bevragen loont de moeite en brengt vaak heel wat euro’s op. De kans is dan ook groot dat u bij het aflopen van uw energiecontract van energieleverancier zal veranderen. U bent daarbij niet de enige. Ongeveer de helft van de Nederlanders is in de afgelopen vijf jaar een keer overgestapt van energieleverancier. 20% is zelfs meerdere keren van leverancier veranderd.

Als u overstapt naar een andere energieleverancier, betekent dat stroom afsluiten bij de huidige leverancier en opnieuw stroom aansluiten bij uw nieuwe leverancier. Krijgt u het hier al koud van, omdat u denkt dat u zonder stroom kunt komen te zitten tijdens de overstap? Geen zorgen. U hoeft niet te vrezen dat uw koelkast of diepvries tijdelijk buiten gebruik zal zijn. Of dat u niet meer op uw werk kunt komen, omdat u uw elektrische fiets of auto niet meer kunt opladen. Het afsluiten en aansluiten van stroom gaat tegenwoordig namelijk heel vlot. Wilt u ook bij een andere leverancier elektriciteit afsluiten?

Waarom overstappen naar energieleverancier E.ON

Heeft u besloten om over te stappen en gaat E.ON uw stroom aansluiten? Dan heeft u een goede keuze gemaakt. E.ON staat immers al jarenlang in de top drie van de goedkoopste energiebedrijven. In 2015 werd E.ON zelfs uitgeroepen tot de winnaar van de Energie Awards van Pricewise. En u zit niet alleen goed vanwege de prijs van uw energie. Klanten waarderen E.ON ook vanwege de duidelijkheid over de kosten, de eerlijkheid in advies en de betrouwbaarheid van de afspraken. En vindt u het belangrijk dat uw stroom duurzaam is? Ook dan is E.ON uw voorkeursleverancier. Uw stroom is groen, zonder dat u er meer voor betaalt. Nederlandse en Europese windenergie, Nederlandse biomassa, Nederlandse zonne-energie en Europese waterkracht klaren de klus. En E.ON investeert stevig in de verdere ontwikkeling van deze duurzame energiebronnen. Bent u nog geen klant bij E.ON, maar bent u overtuigd van de voordelen? Dan is stroom aansluiten bij E.ON het overwegen waard!

Stroom aansluiten bij energieleverancier E.ON is gratis én eenvoudig

We verwelkomen u graag als nieuwe klant en maken het u daarbij zo eenvoudig mogelijk. U moet zich namelijk geen zorgen maken over het correct afsluiten van energie bij uw vorige leverancier. E.ON, uw nieuwe leverancier, doet dit voor u. We maken dit duidelijk in vijf stappen:

Bevestiging aanmelding
Na het aanmelden voor stroom bij E.ON krijgt u een contractbevestiging. U heeft toch nog vragen of bedenkingen? Geen nood. U geniet 14 dagen bedenktijd en u kunt in deze periode kosteloos annuleren.

Opzeggen contract
Na deze bedenktijd zorgt de overstapservice van E.ON voor het opzeggen van uw huidige contract. Op die manier gebeurt stroom afsluiten bij uw huidige leverancier correct en probleemloos. Opgelet, is uw huidige contracttermijn nog niet verstreken, dan bestaat de kans dat u nog een opzegvergoeding moeten betalen aan uw vorige energiebedrijf. In veel gevallen kunt u deze boete echter bij E.ON declareren.

Heeft u ondertussen vragen over de status van uw aanvraag? U wilt iets weten over uw aanmelding? U kunt steeds contact opnemen met de overstapservice en bellen op ons nummer tussen 08.00 en 20.00 uur.

Doorgeven meterstanden
Voor de overstap ontvangt u een meterstandenformulier. Geef hierop uw meterstanden door. Zo kan uw vorige energieleverancier een eindafrekening opmaken. *

Bepaling termijnbedrag
Wij hebben uw meterstanden in ons bezit? Een aantal dagen later laten we u uw termijnbedrag weten.

Welkom bij E.ON

Eenvoudig en vlot stroom aansluiten, dat kan bij E.ON. Vanaf nu bent u klant en kunt u profiteren van onze duurzame energie en onze goedkope energieprijzen.

Bereken uw prijs

*Na gas en stroom afsluiten moet uw vorige energieleverancier u binnen de zes weken een eindafrekening toesturen. Daarin staat hoeveel energie u precies heeft verbruikt en welk bedrag u nog moet betalen. Als u na deze termijn nog geen eindafrekening heeft ontvangen, dan legt u dit eerst voor aan uw vorige energieleverancier. Hebt u een eindafrekening gekregen, maar bent u het oneens met het te betalen bedrag, dan is het van belang dit te bespreken met uw oude energieleverancier. Komt u er samen niet uit, dan kunt u uw geschil voorleggen aan de Geschillencommissie.

Andere Energie