Snel stroom nodig

Snel stroom nodig? Dat kan!

Door omstandigheden is het mogelijk dat u snel een stroomaansluiting nodig heeft. Gelukkig is het mogelijk om een spoedaanvraag in te dienen als u direct stroom nodig heeft zodat u ten allen tijde zeker bent van energiebevoorrading. Gas en stroom aansluiten met spoed kan bijvoorbeeld nodig zijn wanneer u beslist om op heel korte termijn te verhuizen. Een andere mogelijkheid waarom u snel gas en stroom nodig heeft, is wanneer u dreigt afgesloten te worden door uw huidige energieleverancier. In beide gevallen is het dringend tijd voor actie. Laten we even bekijken wat er bij E.ON mogelijk is als u snel stroom nodig heeft.

Snel stroom nodig wegens een verhuizing op zeer korte termijn

"Ik ga verhuizen. Heb ik dan de eerste dagen in mijn nieuwe woning geen energie?" Dat is een vraag die de klantenservice van E.ON heel regelmatig te horen krijgt. Onverwachte familiale situaties, studenten of jongvolwassenen die het ouderlijke huis verlaten, het komt natuurlijk regelmatig voor. Overstappen naar een nieuwe energieleverancier met een spoedprocedure is bij verschillende energieleveranciers mogelijk. Echter, niet bij allemaal. Overstappen zonder borg is alleen mogelijk als u geen vroegere betalingsachterstanden heeft bij een energieleverancier. Zoekt u dus een energieleverancier met spoed? Informeer naar de mogelijkheden bij E.ON!

Gas en stroom aansluiten met spoed wegens een dreigende afsluiting

Misschien wordt u geconfronteerd met een dreigende afsluiting van uw gas en elektriciteit. De beste oplossing is met uw huidige leverancier tot een akkoord proberen te komen i.v.m. uw betalingsgeschil. Denkt u dat een dergelijke overeenkomst moeilijk of zelfs onmogelijk is, dan is het tijd om aan een andere energieleverancier te denken om met spoed stroom in huis te krijgen.

Bij een dreigende afsluiting vragen de andere energiemaatschappijen een borgsom wanneer u klant wilt worden. De nieuwe leverancier dekt zich op deze manier in tegen het mislopen van inkomsten bij een ‘risicoklant’. Dat is een klant die een betalingsrisico kan vormen. Dat kan zijn wanneer u betalingsachterstanden heeft of schulden van allerlei aard hebt opgelopen.

Elke nieuwe klant wordt onderworpen aan een kredietcheck. Een extern onderzoeksbureau zoekt dan uit of er in het verleden van de klant schulden of faillissementen zijn geweest. Aan de hand van die gegevens bepaalt de energieleverancier of er een borgsom moet worden betaald en om hoeveel geld het dan gaat. De hoogte van deze borgsom verschilt per energieleverancier en is maximum € 1000. Alle energieleveranciers vragen een borgsom, maar de spoedprocedure is niet bij alle energiebedrijven mogelijk, ook al heeft u snel stroom nodig.

Uw energieleverancier sluit u bij een voortdurende betalingsachterstand niet zomaar af van uw gas en/of elektriciteit. Het bedrijf zal eerst een betalingsherinnering sturen. Wanneer u echter geen actie onderneemt, ontvangt u een aanmaning. Wanneer u dan nog steeds niet betaalt of geen betalingsregeling treft, dan zal uw energieleverancier het contract eenzijdig opzeggen. U wordt hiervan op de hoogte gesteld via een bericht einde levering. Zowel u als uw netbeheerder krijgen dit bericht. Neemt u dan nog geen actie (m.a.w. een overeenkomst sluiten met uw huidige energieleverancier of gas en stroom met spoed aanvragen bij een andere leverancier), dan wordt uw huis op de 20ste dag door de netbeheerder afgesloten van gas en elektriciteit.

Hoe werkt het, gas en stroom aansluiten met spoed?

Niet alle energieleveranciers nemen spoedaanvragen in behandeling. Gemiddeld duurt het ongeveer 2 werkdagen tot 6 weken tussen uw aanvraag en het effectief ingaan van het nieuwe energiecontract. Neem ook zeker contact op met uw netbeheerder. Mogelijk heeft u daar nog een openstaande rekening i.v.m. transportkosten. Die moet ook voldaan worden. Anders kunt u nog steeds worden afgesloten.

Bij E.ON kunt u terecht voor spoedaanvragen

Gas en stroom aansluiten spoed, dat kan bij E.ON. Wanneer u snel stroom nodig heeft, neem dan contact op met onze klantenservice voor een persoonlijk advies. Bel 0900-0601 op werkdagen van 08.00 tot 17.30 uur (€ 0,45 per minuut plus uw gebruikelijke gesprekskosten).

Neem contact met ons op

Andere Energie