Alles over opzegvergoedingen

Heeft u een leveringscontract voor een bepaalde tijd afgesloten, maar wilt u al eerder overstappen naar een andere leverancier? Dan moet u een opzegvergoeding betalen. Dit staat ook vermeld in onze Algemene leveringsvoorwaarden. E.ON houdt zich aan de maximale opzegvergoeding die door de ACM (Autoriteit Consument & Markt) is vastgesteld.

Stapt u over náár E.ON?

Stapt u over naar E.ON, en bent u bang dat uw huidige leverancier een opzegvergoeding in rekening brengt? Maakt u zich hierover geen zorgen. Wij vinden het belangrijk dat u zich welkom voelt bij E.ON, daarom vergoeden wij een eventuele opzegvergoeding tot € 350,-. Dit is het wettelijke maximum bedrag voor consumenten. De hoogte van de vergoeding benoemen we in de productvoorwaarden van het betreffende contract.

Uitzonderingen

Er zijn echter 2 uitzonderingen: als u via een vergelijkingssite naar ons overstapt, vergoeden wij uw boete niet. Meestal ontvangt u dan al een welkomstpremie. En als u gebruikmaakt van een van onze contracten waar géén vaste leveringskosten berekend worden, kunnen wij een opzegvergoeding ook niet vergoeden.

Onze OverstapDeal en regionale energie (Rotterdam Energie, Amsterdam Energie, Den Haag Energie, Eindhoven Energie en Utrecht Energie) zijn enkele voorbeelden waarbij géén boetevergoeding betaald wordt. Ook als u overstapt via een veiling, vergoeden wij meestal niet de opzegvergoeding; lees altijd goed de specifieke productvoorwaarden.

Opzegvergoeding declareren

Wilt u uw opzegvergoeding declareren? Stuurt u dan een kopie van uw factuur met daarop de boete vermeld naar klantenservice@eon.nl of naar:

E.ON Benelux
Afdeling Klantenservice
Antwoordnummer 10018
5600 VB Eindhoven

Vergeet niet om uw rekeningnummer in uw e-mail of brief te vermelden, zodat wij het bedrag naar het juiste rekeningnummer kunnen overmaken. Uiterlijk drie weken nadat wij alle gegevens van u hebben ontvangen, maken wij het bedrag aan u over.

Heeft u nog vragen? Stuurt u dan een e-mail naar klantenservice@eon.nl of bel gratis naar onze OverstapService via 0800 - 0301.

 

Stapt u over van E.ON naar een andere leverancier?

Als u overstapt naar een andere leverancier voordat uw contractperiode is verstreken, brengt E.ON een opzegvergoeding in rekening. Dit is een vergoeding voor de kosten die E.ON bij voortijdige beëindiging van uw contract moet maken. Hoeveel u in uw geval moet betalen hangt af van de producten die u bij ons afneemt (elektriciteit, gas of beide) en de looptijd van uw contract. E.ON mag een opzegvergoeding in rekening brengen per product en per niet volledig verstreken jaar van de contractperiode, met een maximum van € 125,-.

Hoogte vergoeding per product

Bekijk hoe hoog de opzegvergoeding kan zijn:

opzegvergoedingen


Als u wilt weten hoeveel wij in rekening brengen als u nu overstapt, belt u ons dan op 0800 - 0301.

 

Welkomstcadeau
Naast een opzegvergoeding, mogen wij een vergoeding van maximaal € 50,- (inclusief BTW) vragen voor een eventueel verstrekt cadeau of uitgekeerde welkomstpremie.

 

Kwaliteitscriteria
Wijzigt E.ON de Kwaliteitscriteria? Als u binnen 10 werkdagen na bekendmaking van een wijziging van de Kwaliteitscriteria uw leveringscontract opzegt, dan kan E.ON geen aanspraak maken op een opzegvergoeding.

- +
Contact & Feedback

Hulp nodig?

Heeft u een vraag over uw aanmelding? Bel GRATIS 0800-0301. Bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur. 

  • Liever chatten? Geen probleem. We zitten er klaar voor. Chat starten.

    Er is even geen chatmedewerker beschikbaar. Probeer het zo nog eens.

  • Heeft u een servicevraag, bel dan direct met 0900 – 0601 op werkdagen van 08.00 tot 17.30 uur. 

Feedback?

Vertel ons wat u van onze website vindt.

Geef uw mening