Filter op onderwerp

grootzakelijk tarieven verlichting besparen elektrisch rijden fiscale voordelen zonnepanelen energieadviesrapport sde+ mkb klantervaring capaciteitscheck particulier duurzaamheid

Zoeken in nieuws

Grootzakelijk Besparen CapaciteitsCheck

Blog - Twee halen, tien betalen!

28-06-2017

“Maar waarom dan”, vraagt u aan de ober. “Omdat u de vorige keer dat u hier was ook tien drankjes heeft afgerekend”, antwoordt hij enigszins geïrriteerd: “U betaalt hier altijd voor de maximaal afgenomen capaciteit.”

Klinkt behoorlijk krom, nietwaar? Toch is de kans groot dat u op soortgelijke manier onnodige kosten maakt door te hoge reserveringen bij uw netbeheerder. Uw hoogst gemeten piek in capaciteit bepaalt namelijk uw nieuwe gecontracteerd transportvermogen. Zo blijft u betalen voor iets wat u misschien eenmalig nodig had en daarna niet meer gebruikt. In de jaren dat ik nu als account manager bij E.ON werkzaam ben, verbaas ik me erover hoeveel het voorkomt.

Ik heb dagelijks contact met klanten en ondanks dat ze kostenefficiëntie allemaal hoog in het vaandel hebben staan, zijn slechts weinigen zich hier bewust van. Uit onderzoek is gebleken dat bijna driekwart van de E.ON-klanten teveel voor hun transportcapaciteit betaalt. Vaak staan ze er niet bij stil dat bijvoorbeeld een verbouwing of een hele drukke periode ervoor gezorgd heeft dat hun transportcapaciteit flink is toegenomen. Ter verduidelijking: E.ON heeft geen invloed op de hoogte van de transportkosten. Deze verantwoordelijkheid ligt bij de netbeheerder.

Mijn rol is het om proactief mijn klanten te helpen om te besparen. Daarvoor biedt E.ON haar klanten een aantal praktische extra services. De CapaciteitsCheck is er daar een van. Twee keer per jaar controleren we of een piekbelasting voor te hoge transportkosten heeft gezorgd. Mocht dat het geval zijn, dan begeleiden we onze klanten met het bijstellen van hun capaciteit.

Voor E.ON-klanten is dat uiteraard gratis. Bent u geen E.ON-klant? Geen probleem. Het uitvoeren van de CapaciteitsCheck doen we gratis voor u. Blijkt dat u kunt besparen, dan verlagen we uw capaciteit voor slechts €75,- per aansluiting. De kans is groot dat u deze kosten direct terugverdient. Mocht u besluiten om bij E.ON ook energie af te nemen, dan komen deze kosten te vervallen.

Mijn ervaring is dat het loont. “Een keer pieken en u betaalt onnodig teveel”, zeg ik altijd. Dat is zonde, vindt u niet? Dat geld kunt beter investeren in uw bedrijf of in uw eigen zak steken.

Hopende op een prettige samenwerking in de toekomst.

 

Marcus de Vette - Accountmanager E.ON

 

Heeft u vragen?

Bel mij of een van mijn collega’s op 040-257 79 34 of vraag direct de gratis CapaciteitsCheck aan!

Meer over de CapaciteitsCheck

Gerelateerde artikelen

Grootzakelijk Besparen Klantervaring CapaciteitsCheck

"De CapaciteitsCheck was voor ons een echte eye-opener"

Hegron Cosmetics is al meer dan 60 jaar een vooraanstaand cosmeticaproducent van private labels, A-merken en het eigen Hegron merk. Sinds 2012 is E.ON de energieleverancier van Hegron Cosmetics. Financial Manager Olaf Oude Bos: “Kostenbesparing staat...

Lees verder
Grootzakelijk Besparen CapaciteitsCheck

Blog - Twee halen, tien betalen!

“Maar waarom dan”, vraagt u aan de ober. “Omdat u de vorige keer dat u hier was ook tien drankjes heeft afgerekend”, antwoordt hij enigszins geïrriteerd: “U betaalt hier altijd voor de maximaal afgenomen capaciteit.”

Lees verder
Service & Contact

Offerte of advies?

Wilt u een offerte of persoonlijk advies? Neem vrijblijvend contact met ons op. Ook voor spoedaanvragen.

  • Bel 040-257 79 34

    Op werkdagen van 08.30 tot 17.30 uur