Alles over betalen
Maandelijks betaalt u een vast voorschotbedrag. Dit is een voorschot op u geschatte energieverbruik. Aan het einde van het verbruiksjaar verrekenen wij dit voorschot met de daadwerkelijke energiekosten. Dit doen wij in een jaarafrekening.
Het betaalproces van E.ON
Natuurlijk kan het wel eens voorkomen dat u uw facturen niet op tijd betaalt. Een betalingsachterstand proberen we te voorkomen. Gaat het u een keer niet lukken? Neem direct contact met ons op voor een eventuele betalingsregeling.
In onderstaand overzicht kunt u zien wanneer wij uw betaling verwachten en wat de eventuele gevolgen zijn van een betalingsachterstand.
-
Uw factuur
Zorg ervoor dat het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen is voldaan. Betaalt u met automatische incasso? Zorgt u dan voor voldoende saldo op uw bankrekening op de incassodatum.
-
Herinnering
Voldoet u niet aan deze betalingsverplichting, dat kan gebeuren. U ontvangt een herinnering. Voorkom bijkomende kosten en betaal alsnog binnen 14 dagen.
-
Laatste betaalmogelijkheid
Mocht u ook geen gehoor geven aan deze herinneringen, dan ontvangt u een incassobrief. Dit is uw laatste mogelijkheid om te betalen. Er komen minimaal €40,- incassokosten bovenop uw factuur.
-
Aankondiging einde levering
Wanneer u ook niet de laatste mogelijkheid tot betalen heeft voldaan, dan ontvangt u een vooraankondiging. De levering van uw energie zal worden gestopt. Dit gebeurt 10 dagen na de vooraankondiging. Handel dus snel en vul het openstaande saldo aan.
-
Beëindiging leveringscontract
Zijn de 10 dagen na de vooraankondiging verstreken en heeft u nog steeds een openstaand saldo? Dan zijn wij genoodzaakt de levering daadwerkelijk te stoppen. We beëindigen het contract en geven dit door aan de netbeheerder. U heeft wel nog steeds een betalingsverplichting, inclusief de incassokosten. Hiervoor kunnen we een deurwaarder inschakelen.