Hoe zit het met mijn contract?

Net klant geworden?

Fijn dat u (weer) voor E.ON gekozen heeft! Dat waarderen wij enorm! We hebben uw aanvraag in behandeling genomen en nu wilt u vast weten wat de status is. Bekijk hier het stappenplan. 

Stap 1: U ontvangt een bevestiging van uw aanmelding.

U ontvangt per post of email een contractbevestiging. Hierin staan de gegevens die wij van u hebben ontvangen. Wilt u controleren of alles klopt? Wij gebruiken deze gegevens namelijk om uw overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen.


Stap 2: 14 dagen bedenktijd

U ontvangt de contractbevestiging per e-mail. Indien uw e-mailadres niet correct is, versturen wij uw contractbevestiging alsnog per post. Op moment dat u de contractbevestiging thuis heeft ontvangen heeft u nog steeds 14 dagen bedenktijd.


Stap 3: Uw huidige contract wordt opgezegd.

Indien u van een andere leverancier komt, wordt uw huidige contract door ons opgezegd. Hier merkt u niets van: tijdens uw overstap verandert er niets voor u. Uw energielevering gaat gewoon door.


Stap 4: Meterstanden doorgeven

Zodra we zeker weten dat alles klopt en dat u klant bij ons wordt, sturen we het meterstandenformulier naar u toe. U kunt uw meterstanden ook online doorgeven. Uw meterstanden zijn belangrijk voor een correcte afrekening aan het eind van het jaar. Heeft u een slimme meter? Dan hoeft u niets te doen. Wij lezen uw meter op afstand uit. 


Stap 5: Welkom bij E.ON

Nadat we uw meterstanden hebben ontvangen, hebben wij nog vijf dagen nodig om uw overstap af te ronden. Als alles is geregeld ontvangt u uw definitief vastgestelde termijnbedrag. We starten met de energielevering. Vanaf dit moment heeft u ook toegang tot Mijn E.ON.


 

Hulp nodig?

Mocht er iets niet lopen zoals in bovenstaande stappen beschreven, of heeft u simpelweg een andere vraag? Belt u dan gerust met onze Overstapservice. We bekijken de status van uw aanmelding en beantwoorden al uw vragen. De overstapservice is bereikbaar op 0800 -0301 op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur. U mag uiteraard uw vraag ook stellen via social media of chat. 

Ga naar Facebook     Ga naar Twitter      Start een chatgesprek

 

 

Registreer u voor Mijn E.ON

Zodra de wettelijke bedenktijd is verstreken en u uw klantnummer heeft ontvangen, kunt u een Mijn E.ON account aanmaken. U kunt dan uw contractgegevens raadplegen en uw energiezaken zelf regelen. Gratis en op het moment dat het u uitkomt. Heeft u bijvoorbeeld onlangs isolatie aangebracht, of is uw thuissituatie veranderd? Stel dan uw eenvoudig uw termijnbedrag bij via Mijn E.ON. Raadpleeg hier uw contract; welk contract heeft u en wat is uw termijnbedrag? Houd zelf de einddatum van uw contract in de gaten. Wellicht is verlengen interessant voor u.

Pascal Appel
Regelt al een geruime tijd zijn energiezaken online.

Sinds 2 maanden hebben we gezinsuitbreiding. We hebben een lieve dochter nu. Via Mijn E.ON heb ik meteen het termijnbedrag aangepast. Om verrassingen bij de jaarafrekening te voorkomen.

- +