Hoe zit het met mijn contract?

Net klant geworden?

Fijn dat u (weer) voor E.ON gekozen heeft! Dat waarderen wij enorm! We hebben uw aanvraag in behandeling genomen en nu wilt u vast weten wat de status is. Bekijk hier het stappenplan. 

Stap 1: U ontvangt een bevestiging van uw aanmelding.

U ontvangt per post of email een contractbevestiging. Hierin staan de gegevens die wij van u hebben ontvangen. Wilt u controleren of alles klopt? Wij gebruiken deze gegevens namelijk om uw overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen.


Stap 2: 14 dagen bedenktijd

U ontvangt de contractbevestiging per e-mail. Indien uw e-mailadres niet correct is, versturen wij uw contractbevestiging alsnog per post. Op moment dat u de contractbevestiging thuis heeft ontvangen heeft u nog steeds 14 dagen bedenktijd.


Stap 3: Uw huidige contract wordt opgezegd.

Indien u van een andere leverancier komt, wordt uw huidige contract door ons opgezegd. Hier merkt u niets van: tijdens uw overstap verandert er niets voor u. Uw energielevering gaat gewoon door.


Stap 4: Meterstanden doorgeven

Zodra we zeker weten dat alles klopt en dat u klant bij ons wordt, sturen we het meterstandenformulier naar u toe. U kunt uw meterstanden ook online doorgeven. Uw meterstanden zijn belangrijk voor een correcte afrekening aan het eind van het jaar. Heeft u een slimme meter? Dan hoeft u niets te doen. Wij lezen uw meter op afstand uit. 


Stap 5: Welkom bij E.ON

Nadat we uw meterstanden hebben ontvangen, hebben wij nog vijf dagen nodig om uw overstap af te ronden. Als alles is geregeld ontvangt u uw definitief vastgestelde termijnbedrag. We starten met de energielevering. Vanaf dit moment heeft u ook toegang tot Mijn E.ON.


 

Hulp nodig?

Mocht er iets niet lopen zoals in bovenstaande stappen beschreven, of heeft u simpelweg een andere vraag? Belt u dan gerust met onze Overstapservice. We bekijken de status van uw aanmelding en beantwoorden al uw vragen. De overstapservice is bereikbaar op 0800 -0301 op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur. U mag uiteraard uw vraag ook stellen via social media of chat. 

Ga naar Facebook     Ga naar Twitter      Start een chatgesprek

 

 

Registreer u voor Mijn E.ON

Zodra de wettelijke bedenktijd is verstreken en u uw klantnummer heeft ontvangen, kunt u een Mijn E.ON account aanmaken. U kunt dan uw contractgegevens raadplegen en uw energiezaken zelf regelen. Gratis en op het moment dat het u uitkomt. Heeft u bijvoorbeeld onlangs isolatie aangebracht, of is uw thuissituatie veranderd? Stel dan uw eenvoudig uw termijnbedrag bij via Mijn E.ON. Raadpleeg hier uw contract; welk contract heeft u en wat is uw termijnbedrag? Houd zelf de einddatum van uw contract in de gaten. Wellicht is verlengen interessant voor u.