Termijnbedrag, wat is dat?

Met een termijnbedrag betaalt u iedere maand vooraf een deel van uw jaarlijkse energierekening. Na 12 maanden berekenen wij hoeveel energie u heeft verbruikt. U ontvangt dan uw jaarafrekening.

Opbouw van uw termijnbedrag

Hoe is uw termijnbedrag nu precies opgebouwd? Wij leggen u graag uit hoe E.ON uw termijnbedrag berekent en welke factoren van invloed zijn op het energieverbruik. Bekijk de video.

 

 

 

Zo wordt uw termijnbedrag berekend

Uw termijnbedrag wordt ieder verbruiksjaar opnieuw berekend. Op basis van uw verbruik in het afgelopen jaar of de door u doorgegeven meterstanden bepalen wij een maandbedrag. Daarnaast  nemen we de volgende factoren mee in de berekening:

  • De temperaturen van een gemiddelde winter
  • De huidige tarieven
  • De verwachte energieprijs

Het termijnbedrag is een schatting; we verrekenen uw werkelijke verbruik op de jaarafrekening. Zo betaalt u enkel voor de werkelijk verbruikte energie. 

 


Wanneer wordt het termijnbedrag bepaald?

Bent u een nieuwe klant of bent u net verhuisd? Dan ontvangen wij van uw netbeheerder het verwachte energieverbruik.

Na uw aanmelding ontvangt u van E.ON een contractbevestiging. Op deze bevestiging staat uw termijnbedrag vermeld. Let op, dit is een indicatie. De definitieve berekening wordt gedaan na de start van levering. Binnen twee weken na de start van de levering krijgt u bericht met het definitieve termijnbedrag. Ieder jaar wordt uw termijnbedrag opnieuw onder de loep gelegd aan de hand van uw jaarafrekening. Uw nieuwe termijnbedrag is terug te vinden op uw jaarafrekening.

Pascal Appel
Regelt al een geruime tijd zijn energiezaken online.

Sinds 2 maanden hebben we gezinsuitbreiding. We hebben een lieve dochter nu. Via Mijn E.ON heb ik meteen het termijnbedrag aangepast. Om verrassingen bij de jaarafrekening te voorkomen.

Veelgestelde klantvraag:

"Hoe kan ik mijn termijnbedrag zelf aanpassen?"

E.ON geeft antwoord:
Het kan natuurlijk altijd dat uw leefsituatie wijzigt, uw verbruikspatroon verandert of dat de tarieven wijzigen. Dan kunt u eenvoudig uw termijnbedrag aanpassen via Mijn E.ON. Daar zit wel een maximum van 10% hoger of lager aan. Wilt u het bedrag toch verder verlagen? Neem telefonisch contact met ons op. Wellicht kunnen wij dit voor u aanpassen. Uiteraard moet het termijnbedrag wel hoger zijn dan de netbeheerkosten.

 

Heeft u vragen over uw termijnbedrag, neem contact op met onze Klantenservice.

- +
Contact & Feedback

Hulp nodig?

Neem contact op via 0900 – 0601 (uw gebruikelijke belkosten). Bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 17.30 uur. 

  • Liever chatten? We zitten er klaar voor. Start de chat.

    Er is even geen chatmedewerker beschikbaar.

  • U kunt ons ook bereiken via social media.

    FacebookTwitter

Feedback geven

Wat vindt u van onze website?

Geef uw mening