Hoe zit het met mijn meterstanden?

Het doorgeven van uw meterstanden is belangrijk. Niet alleen voor een correcte jaarafrekening hebben wij deze nodig, maar wij gebruiken deze standen ook als beginstand voor uw energiecontract. Indien u de meterstanden niet doorgeeft, of vergeet door te geven, zorgen wij voor een zo nauwkeurig mogelijke schatting van uw standen.

Zo leest u eenvoudig de meterstanden uit

Dit is afhankelijk van uw type meter. Heeft u een meter met één telwerk, een dubbel telwerk? Download de instructiekaart voor de volledige uitleg. 

Instructiekaart voor uitlezen van uw meter

Meer over meterstanden

U kunt uw meterstanden ook doorgeven via Mijn E.ON. Daar vindt u hetzelfde invulformulier.

 

Wanneer geeft u uw meterstanden aan ons door?

Indien u onlangs de meteropnamekaart ontvangen heeft. Hierop staat een opnamenummer waarmee u de meterstanden aan ons doorgeeft. 

 

Een digitale of slimme meter

Dan hoeft u uw meterstanden niet door te geven. Uw netbeheerder leest uw slimme meter op afstand uit en geeft deze aan ons door.

 

Zo leest u eenvoudig de meterstanden uit

Dit is afhankelijk van uw type meter. Heeft u een meter met één telwerk, een dubbel telwerk? Download de instructiekaart voor de volledige uitleg. 

Instructiekaart voor uitlezen van uw meter

Staat uw antwoord er niet bij?

Stuur dan een e-mail of bel 0900-0601 (€ 0,45 per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten). Wij staan u graag te woord.

Stuur een bericht

Andere Service & Contact
- +
Contact

Hulp nodig?

Heeft u een vraag over uw aanmelding? Bel GRATIS 0800-0301. Bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur. 

  • Liever chatten? Geen probleem. We zitten er klaar voor. Chat starten.

    Er is even geen chatmedewerker beschikbaar. Probeer het zo nog eens.

  • Heeft u een servicevraag, bel dan direct met 0900 – 0601 op werkdagen van 08.00 tot 17.30 uur. 

Feedback?

Vertel ons wat u van onze website vindt.

Geef uw mening