Filter op onderwerp

particulier zonnepanelen isolatie verlichting besparen klaar de klus grootzakelijk duurzaamheid mkb

Zoeken in nieuws

Particulier

Een persoonlijk aanbod – Wat betekent dit voor u?

26-03-2018

Waarom vragen wij enkele specifieke gegevens van u wanneer wij een aanbod op maat willen doen?

De energiegegevens van klanten spelen een steeds belangrijkere rol in de energiemarkt. Bijvoorbeeld als u via zonnepanelen zelf energie opwekt of een elektrische auto thuis oplaadt. Het belang van dataveiligheid neemt daardoor ook steeds meer toe. E.ON en andere energieleveranciers hebben daarom extra maatregelen genomen voor een zorgvuldige uitwisseling van de energiegegevens van onze klanten.

In ons aanbod op maat willen wij een redelijke indicatie van de kosten geven die u op basis van onze tarieven gaat betalen. Hiervoor hebben wij naast uw naam en adres ook nog enkele gegevens van u nodig. Dat zijn het verwachte verbruik, de aanwezigheid van een slimme meter, de hoogte van de netwerkkosten en de einddatum van uw lopende contract. U kunt deze vinden op uw jaarnota of opvragen bij uw huidige leverancier. Deze gegevens kunt u ons zelf verstrekken.

Maar u kunt ons ook toestemming geven om deze gegevens voor u op te vragen. Het veilig gebruik van uw persoonsgegevens en meterstanden vinden wij belangrijk. Daarom hebben we maatregelen genomen voor een zorgvuldige uitwisseling van deze gegevens. Zo vragen wij toestemming als wij uw persoons- en meterstanden willen inzien om een aanbod op maat te kunnen doen. Als bewijs dat u degene bent die toestemming geeft, vragen wij dan aan u de laatste 3 cijfers van de bankrekening (IBAN) waarmee u uw energienota betaalt of de dag en maand van uw geboortedatum.

Wilt u ons deze gegevens liever niet verstrekken of niet door ons laten ophalen? Dat is geen probleem. U ontvangt van ons dan een algemener aanbod, bijvoorbeeld op basis van een aantal vragen over uw persoonlijke situatie zoals het aantal personen in uw huishouden en het type woning.

Gerelateerde artikelen

Particulier zonnepanelen

Hoezo nog geen zonnepanelen?!

Te duur, niet genoeg zon, niet mooi, te veel gedoe om het te regelen… Het zijn een paar van de redenen om niet aan zonnepanelen te beginnen. Terecht of onterecht? De zeven meest gehoorde excuses plus uitleg op een rij.

Lees verder
Particulier

Een persoonlijk aanbod – Wat betekent dit voor u?

Waarom vragen wij enkele specifieke gegevens van u wanneer wij een aanbod op maat willen doen?

Lees verder
- +
Service & Contact

Hulp nodig?

Heeft u een vraag over uw aanmelding? Bel GRATIS 0800-0301, op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur. 

  • Liever chatten? We zitten er klaar voor. Start de chat.

    Er is even geen chatmedewerker beschikbaar.

  • Heeft u een servicevraag, bel dan direct met 0900 – 0601 (uw gebruikelijke belkosten) op werkdagen van 08.00 tot 17.30 uur.